Mono

På onsdag är det dags för Biologi prov. När det är dags för prov

 i skolan pluggar man mycket mycket mycket... även fast lärarna 
 säger att provet inte spelar stor roll. Men innerst inne vet man
att det spelar stor roll, minst 60 % av slutbetyget och så ska
det inte vara. Nej, ursh att plugga till ett no prov är nästan
 jobbigast. Biologi går inte att tänka varför är det så det bara
är så, fakta, fakta, fakta ska man lära sig. Det är bara att plugga
in och då får du bara hoppas på att din hjärna fungerar bra så
att fakta sätter sig i långtids minnet så du minns det ända till
provet och några år till. Biologi är ett ganska jobbigt ämne
tycker jag men ändå är det lätt.  Bort från det ämnet...

Måndagar är alltid jobbigast. Gympa, engelska, no, matte, spanska och svenska. Jag behöver inte berätta jag tror ni förstår. dagen var ändå ganska najs och lugn. Hade också utvecklingssamtal halv fyra idag. Det sista utvecklingssamtalet ! Tänk er, så många utvecklingssamtal jag måste ha haft ! Nu äntligen är de borta, putsväck ! Pappa tyckte det var sorgligt med det sista samtalet men hell no! De enda de gör är att klaga lite, man klagar tillbaka, de säger vad man är bra på men det här vet man redan eller hur? Det är ändå skönt att få ha det avklarat  ;)

Jag tänkte faktiskt gå och lägga mig snart, är väldigt trött och imorgon måste jag plugga sista spörten inför no provet ! Har inte varit så duktig på att plugga så får verkligen hoppas på det bästa ! Menmen, nu ska jag gå ha en bra kväll pussar och kramar ! :)

Skriv på bara!

Skriv något kul!

Vad heter du?:
Glöm inte bort mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din egna blogg:

Skriv allt du har!:

Trackback
RSS 2.0