Idol plågan plågar mig

 
Okej, jag tittar inte på Idol men om jag hade gjort det är hon favoriten av alla de
 deltagande. Hon är otroligt bra på att göra om låtarna på sitt sätt !

Alice Svensson

Ålder: 17


Födelsedag/Stjärntecken: 11 juli/Kräfta


Familj: Mamma, pappa och lillasyster.


Civilstånd: Singel


Bor: Hedesunda (4 mil från Gävle)


Uppvuxen i: Hedesunda


Jag jobbar som/studerar till: Pluggar musiklinje i Gävle.


Mitt största intresse förutom musik: Musiken är mitt liv. Det betyder allt. Annars vanliga fritidsintressen som vänner mm.


En person som betytt mycket för min musikaliska utveckling: Anna Eiding och Johan Jämtberg.


Mitt första framträdande: Som sexåring med Nanne Grönvalls Avundsjuk.


Varför jag sökte till Idol: För att utvecklas som artist och försöka ta mig fram och få en karriär.


Den här låten sjöng jag på första Idol-audition: Etta James At Last.


Varför kommer jag att vinna Idol 2008: För att jag är personlig och unik.


Ett instrument som jag kan spela: Piano


Min favorit i Idol-juryn: Anders Bagge, Laila Bagge och Andreas Carlsson = alla! Alla är bra på sitt sätt.


Min favorit bland de tidigare Idol-deltagarna: Natalie och Darin.


Min favoritartist: Beyoncé


Om jag skulle återfödas som en artist skulle jag vara: Alicia Keys


Den här artisten/skådespelaren skulle spela mig i filmen om mitt liv: Eva Longoria eller Lucy Lui.


Världens bästa låt: Olika från dag till dag beroende på humör.


Den första skiva jag köpte: Den första jag minns fick jag i present.


Favoritfilm: Dreamgirls och The Notebook.


En bra bok: Vince and joy av Lisa Jewell


Favoritmat: Mammas mat. Mat är gott! Nästan allt är ätbart.


Jag klär mig helst i: Kläder som jag känner mig bekväm i - som framhäver min personlighet.


Favoritfärg: Grön


Favoritskämt/historia: Ironi är roligt! Jesper är rolig!!!


Det finns två typer av människor: Ja, det finns det!


Om jag vann en miljon kronor skulle jag: Skänka bort hälften och sedan leva ett lyxigt liv!


Så här ser mitt liv ut om fem år: Bor utomlands och är framgångsrik på ett eller annat sätt inom musik.


Därför ska svenska folket rösta på mig i höst: För att jag är speciell och har drömt om det här i hela mitt liv! Rösta med hjärtat!


Mer om Alice eller någon av de andra Idolerna hittar ni på http://www.tv4.se/noje/idol_2008
kolla också http://www.tv4.se/1.283438?videoId=1.695653
Puss!

Skriv på bara!

Skriv något kul!

Vad heter du?:
Glöm inte bort mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din egna blogg:

Skriv allt du har!:

Trackback
RSS 2.0